BİLDİRİLER


Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri.
  1. Çolak, İ., Aysel, İ., Yorulmaz, Y. I., & Altınkurt, Y. (2021). Ortaöğretimde neoliberal bir dönüşüm: Proje okulları. 4.th International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, Muğla: April 14-18th, 2018.
  2. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile iş-yaşam dengesine ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. IX. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 16-18 Ekim 2014. Edirne.
  3. Altınkurt, Y., Demir, S. Akbaba Dağ, S. & Erol, E. (2010). Türkiye’de eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, 23-25 Haziran 2010.
  4. Yılmaz, K., Karaköse, T. & Altınkurt, Y. (2009). İlköğretim okullarında örgütsel güven ile örgütsel adalet arasındaki ilişki. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1–3 Ekim 2009. Edirne. ss. 319–322.
  5. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2009). Öğretmenlerin okul müdürlerinin kültürel liderlik uygulamalarına ilişkin görüşleri. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1–3 Ekim 2009. Edirne. ss. 599–603.
  6. Karaköse, T., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2009). Örgütsel adaletin öğretmenlerin iş doyumu üzerindeki etkileri. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 1–3 Ekim 2009. Edirne. ss. 558–561.
  7. Şimşek, Y. & Altınkurt, Y.  (2009). Okul müdürlerinin etik liderlik uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1-3 Mayıs 2009. Çanakkale. 


Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda özet metin olarak yayımlanan bildiri.
  1. Türkkaş Anasız, B. & Altınkurt, Y. (2017).   Max Weber’in sosyolojiye katkıları ve eğitim yönetimi bağlamında yeniden yorumlanması. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 03-07 Mayıs 2017, Muğla.
  2. Katipoğlu, İ. & Altınkurt, Y. (2017).   Eğitim yönetiminin bilimleşme süreci ve Thomas Barr Greenfield. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 03-07 Mayıs 2017, Muğla.
  3. Çolak, İ., Yorulmaz, Y.İ., Altınkurt, Y. & Ekinci, C. E. (2017).   Bazı ülkelerdeki öğretmenlerin ve okulların özerklik düzeyleri. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 03-07 Mayıs 2017, Muğla.
  4. Bağ, D.,  Ekinci, C. E. & Altınkurt, Y. (2017).   Akademik personelin psikolojik sözleşme ihlali algıları ve iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 03-07 Mayıs 2017, Muğla.
  5. Yorulmaz, Y.İ., Çolak, İ. &Altınkurt, Y. (2017).   The relationship between job satisfaction and burnout of teachers in turkey: a meta-analysis studyII. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 03-07 Mayıs 2017, Muğla.
  6. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2016). Öğretmenlerin kamu okullarında psikolojik güçlendirme konusundaki görüşleri. III. Eurasian Educational Research Congress [3. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi].  Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EJER. 1-3 Haziran 2016. Muğla, Türkiye.
  7. Balkaya, Ş., Yorulmaz, Y.İ., Çolak, İ. &Altınkurt, Y. (2016).   Farklı çalışan tipindeki öğretim elemanlarının işkoliklik eğilimleri ve tükenmişlik düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. 11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EYEDDER. 12-14 Mayıs 2016, Kuşadası, Aydın.
  8. Kahya, O., Altınkurt, Y., Ekinci, C. E. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile mesleki profesyonellikleri arasındaki ilişki. III. Eurasian Educational Research Congress [3. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EJER. 1-3 Haziran 2016. Muğla, Türkiye.
  9. Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. III. Eurasian Educational Research Congress [3. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EJER. 1-3 Haziran 2016. Muğla, Türkiye.
  10. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çelik, M. (2016). Eğitim fakültelerinde uygulanan topluma hizmet uygulamaları dersi ile ilgili bir meta değerlendirme çalışması. XVIII. AMSE-AMCE-WAER Kongresi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi & Dünya Eğitim Bilimleri Derneği. 30 Mayıs - 2 Haziran 2016, Eskişehir, Türkiye.
  11. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Teachers’ occupational professionalism in Turkey. IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences. February 3-6, 2016. Paris, France.
  12. Altınkurt, Y., Yılmaz, K., Karaköse, T. & Kalfa, O. M. (2015). Pre-service teachers’ views on the quality of faculty life. III. International Symposium, New Issues on Teacher Education (ISNITE’ 2015). September 11-13, 2015. University of Thessaly. Volos, Greece.
  13. Karaköse, T., Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Kalfa, O. M. (2015). The relationship between work-life balance and life satisfaction among teachers in Turkish public schools. III. International Symposium, New Issues on Teacher Education (ISNITE’ 2015).September 11-13, 2015. University of Thessaly. Volos, Greece.
  14. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). Farklı çalışan tipindeki okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri ve iş doyumları. II. Eurasian Educational Research Congress [2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi]. Hacettepe Üniversitesi & EJER. 8-10 Haziran 2015. Ankara, Türkiye.
  15. Karaman, G. & Altınkurt, Y. (2015). Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik davranışları arasındaki ilişki.  II. Eurasian Educational Research Congress [2. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi]. Hacettepe Üniversitesi & EJER. 8-10 Haziran 2015. Ankara, Türkiye.
  16. Altınkurt Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenlerinin eğitim inançları. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi & EPÖDER, 5-8 Ekim 2011.
  17. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Erol, E. (2012). Okul yöneticileri uzaktan eğitim programı konusunda okul yöneticisi görüşleri. I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu. Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi & MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. 20–22 Eylül 2012. Uşak.
  18. Erol, E., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Temel eğitim öğretmenlerinin mesleki gelişim eğitimi ve çalışmaları konusunda öğretmen görüşleri. I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu. Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi & MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. 20–22 Eylül 2012. Uşak.
  19. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Kalfa, O. M. (2013). Views of pre-service teachers about the leadership behaviors of teachers. European Network for Research and Development in Educational Leadership and Management Conference. ENIRDELM 2013. September 19-21, 2013. Portoroz, Slovenia. 
  20. Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Kalfa, O. M. (2013). Students’ views about the academicians’ professional ethical behaviors related to students. European Network for Research and Development in Educational Leadership and Management Conference. ENIRDELM 2013. September 19-21, 2013. Portoroz, Slovenia.
  21. Altınkurt, Y., Yılmaz, K.,  Erol, E. & Salalı, E. T. (2013). Relationship between the school principals uses organizational power sources and high school teachers’ organizational cynicism. European Network for Research and Development in Educational Leadership and Management Conference. ENIRDELM 2013. September 19-21, 2013. Portoroz, Slovenia.
  22. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çelik, M.  (2013). School principals do not receive educational leadership training in Turkey! European Network for Research and Development in Educational Leadership and Management Conference. ENIRDELM 2013. September 19-21, 2013. Portoroz, Slovenia.
  23. Yılmaz, K.,   Altınkurt, Y. & Kalfa, O. M. (2013). The training problem of school principals and  mentoring  in Turkey. II. International Symposium ISNITE 2014. May 22-24, 2014. Macerata, Italy.
  24. Altınkurt, Y., Yılmaz, K.,   Karacagil, Ö. K.  & Kahya, O. (2014). Relationship between the levels of teachers’ job satisfaction and burnout. II. International Symposium ISNITE 2014. May 22-24, 2014. Macerata, Italy.
  25. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile iş-yaşam dengesine ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. IX. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 16-18 Ekim 2014. Edirne.

Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan veya tam metin olarak yayımlanan bildiri.
  1. Şimşek, Y. & Altınkurt, Y. (2007).   Eğitim örgütlerinde iletişim, konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 17-20 Ekim 2007.
  2. Altınkurt, Y. (2005).   Eğitim Kurumlarının Öğrenme Kültürüne İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşleri (Kütahya İli). Sözlü Bildiri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi, 28-30 Eylül 2005.


Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel toplantılarda özet metin olarak yayınlanan bildiri.
  1. İliman Püsküllüoğlu, E. & Altınkurt, Y. (2015).   Sosyolojinin temel kuramsal yaklaşımları bağlamında eğitim yönetimi. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 12-14 Kasım 2015, Muğla.
  2. Geçer, A. & Altınkurt, Y. (2015). Doğal tutarlılık yaklaşımı (Coherentism) ve eğitim yönetimi. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 12-14 Kasım 2015, Muğla.
  3. Bağ, D., Altınkurt, Y. & Ekinci, C. E. (2015). Husserl ve fenomenolojik yaklaşım. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. 12-14 Kasım 2015, Muğla.
  4. Ekinci, C. E., Altınkurt, Y. & Ekinci, N.  (2015).Öğretmen adaylarının yükseköğretim yeterlikler çerçevesi öğretmen yetiştirme temel alan yeterliklerine sahip olma düzeyleri. I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi. Hacettepe Üniversitesi. 17-18 Eylül 2015. 
  5. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. &  Karaköse, T. (2015). Okul müdürlerinin liderlik yönelimleri hakkındaki görüşleri. 10. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Fakültesi & EYEDDER. 7-9 Mayıs 2015 Gaziantep.
  6. Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çelik, M. (2015). Okul müdürlerinin okul kültürü ile ilgili görüşleri. 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi & PEGEM Akademi. 16-19 Nisan 2015 Gaziantep.
  7. Altınkurt, Y., Yılmaz, K., Erol, E. & Çelik, M. (2013). Eğitim yönetimi, teftişi, ekonomisi ve planlaması lisansüstü öğretim programlarında temel dersler sorunu. EYFOR 4 - 4. Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği & Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. 3-5 Ekim 2013. Balıkesir.
  8. Karaman, G., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2013). İl eğitim denetmenlerinin rehberlik görevlerine ilişkin ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin görüşleri. EYFOR 4 - 4. Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği & Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. 3-5 Ekim 2013. Balıkesir.
  9. Salalı, E. T., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2013). Okul yöneticilerinin iş başında yetiştirilmesi (mentorluk). EYFOR 4 - 4. Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği & Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. 3-5 Ekim 2013. Balıkesir.
  10.  Altun-Dilek, S., Altınkurt, Y. &  Yılmaz, K. (2013). Serbest kıyafet uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 5-7 Eylül 2013. Eskişehir.
  11. Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. & Erol, E.  (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. VII. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. EYEDDER & İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 24–26 Mayıs 2012. Malatya.
  12. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Değerlerle yönetim, örgütsel adalet ve iş doyumu arasındaki ilişki. XX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 8–10 Eylül 2011. Burdur.
  13. Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2010). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. V. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi. EYEDDER & Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi . 1–2 Mayıs 2010. Antalya.
  14. Şimşek, Y. & Altınkurt Y. (2006). Genel lise öğretmenlerinin sınıf yönetimi çerçevesinde iletişim özelliklerinin belirlenmesi. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Muğla: Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 13-15 Eylül 2006.
  15. Ağaoğlu, E., Ceylan, M., Kesim. E., Madden, T., Altınkurt, Y., (2005). Okul yönetimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesiII. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu. İstanbul: Marmara Üniversitesi, 26-28 Ekim 2005. 

Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster olarak sergilenen bildiri.
  1. Yıldırım, H., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. EYFOR 4 - 4. Eğitim Yönetimi Forumu. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği & Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi. 3-5 Ekim 2013. Balıkesir.